Artikel

Læringscirklen – læring af refleksion og aktion

Hvem beslutter læringsfokus? Hvem har data med? Hvornår i processen foregår de reflekterende dialoger? Er I i gang med at anvende og implementere læringscirklen? Og er I bl.a. stødt på ovenstående udfordringer og spørgsmål I jeres arbejde? Hent artiklen herunder, som sætter fokus på de mange tilgange til læringscirklen, som kan folde sig ud i praksis, og som I kan bruge som hjælp til jeres arbejde.

Læringscirklen og refleksion omkring jeres arbejde - lærer hjælper elever med klasseopgaver

Kan I nikke til et enkelt eller flere af ovenstående spørgsmål eller udfordringer? Hent artiklen herunder, som sætter blik på, hvilke forskellige tilgange til læringscirklen, vi ser folde sig ud i praksis.

Med indsigt i læringscirklens komplekse læringsforståelse set i relation til konkret praksis, er det med artiklen hensigten at skabe klarhed og refleksion over de valg, I som ledelse, ressourcepersoner og teams har taget eller tager i forhold til at bruge læringscirklen som model eller dagsorden.

Hent artiklen her (pdf)

Mere inspiration

Evaluering af pædagogisk praksis - fra tanke til handling

Evaluering i dagtilbud: Hvordan agerer du evaluator i egen praksis, og hvilke faldgruber er der? Få svarene i denne artikel.

Gå til siden

Neuropædagogik - brug viden om hjernen i dit pædagogiske arbejde

Hvad er neuropædagogik? Og hvordan er neuropædagogik som en pædagogisk tilgang relevant for dit pædagogiske arbejde? Det får du konkrete bud på her.

Gå til siden

5 grunde til at blive praktikvejleder for pædagogstuderende

Vil du være med til at uddanne dygtige pædagoger til dit fag? Så er en praktikvejlederuddannelse for dig. Læs 5 grunde til at blive praktikvejleder.

Gå til siden

Pædagogiske læringsmiljøer og forældresamarbejde i dagplejen

Her får du fire inspirerende film, du kan bruge i dagplejen til at understøtte arbejdet med de pædagogiske læringsmiljøer og forældresamarbejdet.

Gå til siden