Artikel

Læringscirklen – læring af refleksion og aktion

Hvem beslutter læringsfokus? Hvem har data med? Hvornår i processen foregår de reflekterende dialoger? Er I i gang med at anvende og implementere læringscirklen? Og er I bl.a. stødt på ovenstående udfordringer og spørgsmål I jeres arbejde? Hent artiklen herunder, som sætter fokus på de mange tilgange til læringscirklen, som kan folde sig ud i praksis, og som I kan bruge som hjælp til jeres arbejde.

Læringscirklen og refleksion omkring jeres arbejde - lærer hjælper elever med klasseopgaver

Kan I nikke til et enkelt eller flere af ovenstående spørgsmål eller udfordringer? Hent artiklen herunder, som sætter blik på, hvilke forskellige tilgange til læringscirklen, vi ser folde sig ud i praksis.

Med indsigt i læringscirklens komplekse læringsforståelse set i relation til konkret praksis, er det med artiklen hensigten at skabe klarhed og refleksion over de valg, I som ledelse, ressourcepersoner og teams har taget eller tager i forhold til at bruge læringscirklen som model eller dagsorden.

Hent artiklen her (pdf)

Mere inspiration

3 indledende greb til bæredygtig dannelse i dagtilbud

Hvorfor det er vigtigt at arbejde med bæredygtig dannelse i dagtilbud? Få svaret her, og et bud på tre indledende greb til at igangsætte arbejdet hos jer.

Gå til siden

Evaluering af pædagogisk praksis - fra tanke til handling

Evaluering i dagtilbud: Hvordan agerer du evaluator i egen praksis, og hvilke faldgruber er der? Få svarene i denne artikel.

Gå til siden

Neuropædagogik - brug viden om hjernen i dit pædagogiske arbejde

Hvad er neuropædagogik? Og hvordan er neuropædagogik som en pædagogisk tilgang relevant for dit pædagogiske arbejde? Det får du konkrete bud på her.

Gå til siden

Praktikvejleder pædagog: 5 grunde til at blive praktikvejleder

Vil du være med til at uddanne dygtige pædagoger? Så er en praktikvejlederuddannelse for dig. Læs 5 grunde til at blive praktikvejleder som pædagog.

Gå til siden