Det indeholder guiden
Når du bliver leder, er det ikke længere blot dig selv og egne opgaver, du skal have styr på – nu skal du pludselig til at prioritere anderledes samt motivere og lede andre. Det stiller nye krav til dig.
Mange nye ledere oplever tvivl: Gør jeg det godt nok? Holder jeg fast i for mange gamle opgaver? Hvordan får jeg overblik i en hverdag fuld af møder og nye forventninger?
I guiden stiller vi skarpt på fire centrale temaer - og giver konkrete redskaber og anbefalinger til, hvordan du kan få en stærk start som leder.
-
Selvkritik som ny leder – vend tvivlen til din styrke
Tankerne om tidligere beslutninger eller kommentarer kan nage: Gjorde du det godt nok? Tvivl kan føles som en byrde, men den kan også blive en ressource. Få indsigt i, hvorfor vi hænger fast i selvkritiske tankemønstre – og hvordan du bryder dem. -
Fra medarbejder til leder – find ind i din nye rolle
Overgangen fra medarbejder til leder kræver mere end en ny titel – det kræver et nyt fokus. Hvis du holder fast i dine gamle opgaver, risikerer du at overse din vigtigste opgave: at lede. Læs med og få inspiration til at slippe gamle vaner og prioritere det, der gør dig stærk i din nye rolle. -
Tidsstyring for nye ledere – få kontrol over din arbejdsdag
Som ny leder kan arbejdsdagen forsvinde i møder, opgaver og konstante afbrydelser. Hvordan
undgår du at drukne i brandslukning og i stedet få styr på din tid – og din ledelse? Få konkrete råd
til at tage kontrollen tilbage og skabe overblik. -
Ledelse i forandring – skab stabilitet i det uforudsigelige
Forandringer og uforudsigelighed er et vilkår for moderne ledelse. Hvordan sikrer du stabilitet,
handlekraft og retning i en verden, der hele tiden ændrer sig? Her får du fire konkrete
anbefalinger til at træffe beslutninger under usikkerhed og skabe tydelig ledelse.