Video

En udfordring i arbejdet med inklusion

Fra at være vant til kvantitativt at måle på, hvor stor en procentdel vi kan inkludere, bevæger vi os nu mod i langt højere grad at skulle arbejde mere kvalificerende med, hvad der skal til, for at vi kan få barnet til at trives

 

Dette er en gengivelse af, hvad der bliver fortalt i videoen.

Den største udfordring vi står med i dag i forhold til inklusion er, at gå fra den kvantitative måling af, at vi skal have en vis procentsats inkluderet, og i stedet gå over til at arbejde langt mere kvalificerende med, hvad skal der til, for at vi kan få barnet til at trives i et inkluderende læringsmiljø.

Der skal være de helt rette forudsætninger og professionelle kompetencer til stede for, at vi kan skabe de bedste muligheder, så børn og unge kan trives og udvikle sig i skoler og institutionelle sammenhænge.

Mere inspiration

3 indledende greb til bæredygtig dannelse i dagtilbud

Hvorfor det er vigtigt at arbejde med bæredygtig dannelse i dagtilbud? Få svaret her, og et bud på tre indledende greb til at igangsætte arbejdet hos jer.

Gå til siden

Evaluering af pædagogisk praksis - fra tanke til handling

Evaluering i dagtilbud: Hvordan agerer du evaluator i egen praksis, og hvilke faldgruber er der? Få svarene i denne artikel.

Gå til siden

Neuropædagogik - brug viden om hjernen i dit pædagogiske arbejde

Hvad er neuropædagogik? Og hvordan er neuropædagogik som en pædagogisk tilgang relevant for dit pædagogiske arbejde? Det får du konkrete bud på her.

Gå til siden

Praktikvejleder pædagog: 5 grunde til at blive praktikvejleder

Vil du være med til at uddanne dygtige pædagoger? Så er en praktikvejlederuddannelse for dig. Læs 5 grunde til at blive praktikvejleder som pædagog.

Gå til siden