Datainformerede samtaler om læring

I et professionelt læringsfællesskab er reflekterende dialoger om elevers læring et centralt fundament. Bliv klogere på de forskellige datatyper her.

Datainformerede samtaler om læring

De reflekterende dialoger kan kaldes læringssamtaler, da fokus er elevernes læring og trivsel - med et samtidigt fokus på deltagernes refleksioner og egen læring.

Læringssamtaler er systematiske og skal informeres af data. Data er information, der skal omsættes for at blive til viden og grundlag for dine eller jeres professionelle beslutninger. Det gælder data fra og om eleverne, data fra undervisningen såvel som data fra test, prøver og undersøgelser.

De forskellige datatyper kan illustreres i en model:

Datainformerede samtaler om læring

 

Mere inspiration

Sådan styrker du fællesskabet i klassen - fagligt og socialt
Artikel Gå til siden
Skærmtid påvirker børn - men hvordan?
Artikel Gå til siden
Forældresamarbejde - Skab sammenhæng mellem dagtilbud og hjem
Artikel Gå til siden
Hvad er professionelle læringsfællesskaber (PLF)?
Artikel Gå til siden
3 didaktiske perspektiver: Sådan arbejder du med bæredygtighed i undervisningen
Artikel Gå til siden